ספר החברה הערבית בישראל (2)

אוכלוסייה, חברה, כלכלה

בעריכת

עאדל מנאע

מו"ל

הוצאת מכון ון ליר והוצאת הקיבוץ המאוחד

שפה עברית
שנת הוצאה 2008
סדרה ספר החברה הערבית בישראל (שנתון סטטיסטי)

בשלהי 2008 היה מספרם של האזרחים הערבים בישראל (בלי תושבי מזרח ירושלים) יותר מ-1.2 מיליון נפש מתוך כשבעה מיליון אזרחי המדינה. מאז 1948 ועד היום התחוללו בחייהם תמורות רבות במגוון תחומים. למרות תמורות אלו ועל אף חלקם הגדול באוכלוסייה עדיין שוררת בקרבם מצוקה גדולה, והפערים הגדולים בינם לבין האזרחים היהודים בעינם עומדים.

ספר החברה הערבית בישראל 2 זורע אור על מורכבותה הייחודית של האוכלוסייה הערבית בישראל ומבקש לצייר תמונה ברורה ומהימנה של מציאות חייה. הספר, פרי עבודתם של חוקרים ערבים במדעי הרוח והחברה בראשותו של ההיסטוריון עאדל מנאע ושל צוות סטטיסטי בראשותו של רמסיס גרא, עוסק בנושאים מרכזיים בחיי אוכלוסייה זו: דמוגרפיה, עבודה, רמת חיים, חינוך והשכלה גבוהה, בריאות ושלטון מקומי. בחלקו הראשון מוצגים לוחות סטטיסטיים מפורטים ונתונים מעודכנים; השוואה בינם לבין הנתונים שהובאו בספר הראשון בסדרה מאפשרת לעמוד על התהליכים והתמורות שהתחוללו בחברה זו. בחלקו השני חמישה מאמרים המרחיבים את היריעה ומספקים הקשר חברתי, כלכלי ופוליטי לנתונים הסטטיסטיים.

ספר החברה הערבית 2: אוכלוסייה, חברה, כלכלה , כמו קודמו בסדרה, הוא כלי מחקר מן המעלה הראשונה. הוא מיועד הן לחוקרי החברה הערבית בישראל והן לקובעי מדיניות, לאנשי תקשורת, לסטודנטים ולכל מי שמבקש להיטיב להכיר את החברה הערבית בישראל.

הצטרפות לרשימת התפוצה