יריב ראוי, פרק 15: זרמים בחינוך - בין פיצול, קהילה וממלכתיות

ד"ר תמי הופמן ורוחמה גבל־רדמן | 20.07.2025 | تصوير: נעמי רוזט, פוניה

פרק 15 יריב ראוי

מאחורי החלוקה הרשמית של מערכת החינוך לארבעה זרמים – ממלכתי, ממלכתי־דתי, חרדי ולא־יהודי – מסתתרת תמונה מורכבת בהרבה: תתי־זרמים, מוסדות ייחודיים, פערים אידיאולוגיים ואין־ספור שאלות על זהות, שייכות וסולידריות אזרחית.

בפרק זה של "יריב ראוי" נפגשו ד"ר תמי הופמן, ראשת התכנית למדיניות חינוך לדמוקרטיה במכון הישראלי לדמוקרטיה, ורוחמה גבל־רדמן, אשת חינוך וראשת אולפנה, לשיחה כנה ומורכבת על משמעות הפיצול בחינוך: האם מדובר בחלוקה אידיאולוגית או בחלוקה פוליטית; מהו מקומה של הממלכתיות; והאם ייתכן חינוך בעל מכנה משותף בלי לוותר על ייחוד תרבותי ומקומי?

השיחה נעה בין אתגרי השעה לשאלות העומק: מהם גבולות אחריותה של המדינה לעיצובה של זהות; מי הם הקולות שאינם שותפים לשיח הציבורי על חינוך ומדוע?

בין הסכמות למחלוקות, הפרק מציע זווית ראייה רחבה על מערכת המעצבת לא רק ידע, אלא גם את החברה כולה.

לקריאה וצפייה נוספת:

להאזנה בספוטיפיי >

לצפייה ביוטיוב >

לכל פרקי הפודקאסט יריב ראוי >

הגשה: ד"ר אדם קלין אורון | תחקיר והפקה: תמר וינוגרד | הפקה: מיכל קדוש | צוות: דניאל יונס, גיל יחזקאל, ליאורה קורן | רעיון מקורי: לילך קרסנטי

 

الانضمام الى القائمة البريدية