במכון ומקוון | תחנות בחייו וביצירתו של א.ב. יהושע

יום שלישי | 06.06.23 | בשעה 18:00

תחנות בחייו וביצירתו של א.ב. יהושע

צפייה חופשית בשידור הישיר

מושב ראשון:
מעבר לנורמליות: מקומם של הארץ והמסורת היהודית בכתיבתו של א.ב. יהושע

במושב זה נבקש ללכת אל מעבר ל"נורמליות" שבזכותה טען יהושע בספרו המפורסם מתחילת שנות השמונים, ולבחון זוויות שונות – ולעיתים סותרות – שמהן התבונן במסורת היהודית, בגולה ובארץ ישראל.

מנחה: ד"ר עידו הררי
בהשתתפות: פרופ' דוד אוחנה, ד"ר קרן דותן, הסופר דרור משעני

דויד גרוסמן ידבר על א.ב. יהושע

מושב שני:
התמונות הנעלמות של א.ב. יהושע: מסע ויזואלי בחייו 

חברים קרובים ובני משפחה יציגו צילומים לא מוכרים מאפיזודות שונות בחייו של יהושע, תמונות שיובילו לסיפורים ותובנות – מפתיעות, מעוררות מחשבה ואפילו מצחיקות על תחנות חייו של הסופר ואיש הרוח. 

מנחה: גידי יהושע
בהשתתפות: אבי גיל, סיון יהושע, נחום יהושע, יגאל לוסין, פרופ' דן מירון, אורני פטרושקה

אחת העמדות המזוהות ביותר עם א.ב. יהושע, שאותה חזר והביע במאמרים ובראיונות לאורך השנים, היא שקיום יהודי במובן המלא והשלם ייתכן רק במדינת ישראל.

עם זאת, יצירותיו הספרותיות כוללות עיסוק עשיר ומגוון בחיים יהודיים מחוץ לגבולות הארץ והמדינה, הן במרחב הן בזמן. נוסף על כך, לצד תמיכתו העקבית בהגדרה לאומית, ולא דתית, של הקולקטיב היהודי, כתיבתו הספרותית מציגה היכרות מרשימה עם הטקסטים היהודיים הקנוניים ועניין עמוק בהם, וכן תפיסה מורכבת של היחסים בין הממד הדתי לממד הלאומי ביהדות. על כך יש להוסיף שלצד עמדתו הלא מתפשרת באשר למרכזיות הקשר בין העם היהודי ובין הארץ, תמיד הקפיד להזכיר שקשר דומה קיים בין העם הפלסטיני ובין אותה ארץ עצמה.

בערב שייערך במכון במלאת שנה למותו של יהושע ננסה לעמוד על הפנים השונות של שאלות אלה – לצד שאלות נוספות – הן ביצירתו הן בחייו.

הצטרפות לרשימת התפוצה