פרופ' אווה אילוז

עמיתת מחקר בכירה

פרופ' אוה אילוז נולדה בפאס שבמרוקו, גדלה והתחנכה בצרפת ובהמשך גם בישראל ובארצות הברית. היא מכהנת כמנהלת אקדמית בבית הספר ללימודים גבוהים במדעי החברה (EHESS) בפריז, חברה במרכז לחקר הרציונליות באוניברסיטה העברית ומופקדת על הקתדרה לסוציולוגיה על שם רוז אייזקבנוסף, היא גם עמיתת מחקר בכירה במכון ון ליר בירושלים. 

פרופ' אילוז כתבה 12 ספרים במגוון נושאים: אהבה רומנטית, אופרה וינפרי, תרבות, קפיטליזם והתגבשותה של התרבות הפסיכולוגית במאה העשרים, תעשיית האושר, ותהליך חידלון האהבה, או התפוגגותן של מערכות יחסים. כמה מספריה זכו בפרסים בינלאומיים (מטעם האגודה האמריקאית לסוציולוגיה; אגודת אַלפּין לפילוסופיהפרס אַנַלִיז מאיֶיר מטעם קרן הומבולדט). ספריה תורגמו ל-23 שפות. 

ב-2004 היא הוזמנה להעביר את סדרת הרצאות אדורנו בפרנקפורט, גרמניה. ב-2009 זכתה ב"פרס החוקרת המצטיינת" מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים. עוד בשנת 2009, פרופ' אילוז נבחרה על ידי העיתון הגרמני די צייט לאחת מתריסר ההוגים ש"יעצבו את עולם המחר". ב-2012 בחר בה המגזין הצרפתי לה פואן לאחת מנשות הרוח המובילות בצרפת, וב-2013 הוענק לה הפרס הבינלאומי על שם אנליז מאייר על מצוינות אקדמית. ב-2018 זכתה פרופ' אילוז בפרס א.מ.ת בישראל, וגם בפרס לגיון הכבוד הצרפתי על הישגיה האקדמיים. בנוסף לעבודתה המחקרית, היא כותבת גם עבור הלה מונד, לה נובל אובזרווטר, דר שפיגל, די צייט והארץ בנושאים שוניםכגון ספרות, פוליטיקה ועניינים חברתיים. 

 

הצטרפות לרשימת התפוצה