קול קורא: פרס ע"ש האב פרופ' מרסל-ז'אק דיבואה

דניאלה שרביט | 08.03.2021 | צילום: לוטה

מכון ון ליר בירושלים מתכבד להשיק את הפרס ע"ש האב פרופ' מרסל-ז'אק דיבואה לעבודות מחקר מצטיינות בתחומי ההגות הנוצרית בזיקותיה הרב-תרבותיות.

דמותו של האב פרופ' מרסל-ז'אק דיבואה שימשה מופת להגות דתית חיה שמשלבת בין אמונה לתבונה ובין תודעה פוליטית עכשווית לבין נוכחות חיה של הגות העת העתיקה וימי הביניים, והיא מציעה מודל של נצרות סקרנית ופתוחה לסביבותיה התרבותיות. האב דיבואה חי ופעל על התפר שבין היהדות לנצרות בעולם שלאחר השואה ולאחר ועידת הוותיקן השנייה, אבל גם על התפר שבין הנצרות האירופית לבין העולם הערבי והמוסלמי במזרח התיכון.

הקרן לזכרו של האב פרופ' דיבואה, הפועלת במכון ון ליר בירושלים, מבקשת לקדם ערכי פתיחות וסובלנות הספוגים בחשיבה אקדמית ומדעית ולעודד חוקרות וחוקרים בראשית דרכם. הקרן תעניק פרס שנתי על סך 30,000 ש"ח לעבודת מחקר מצטיינת בתחומי ההגות הנוצרית בזיקותיה הרב-תרבותיות, ותפעל לקידום פרסומם של מחקרים ומסות העוסקים בתחומים אלו.

בחודש יולי 2020 ערך מכון ון ליר אירוע לזכרו של האב פרופ' דיבואה במלאת מאה שנה להולדתו, בהנחייתו של פרופ' יוסף שורץ ובהשתתפותם של פרופ' שי לביא, פרופ' ז'אק שלנגר, פרופ' אביטל וולמן, ד"ר לירן גורדון, ד"ר פטרה הלט, יוחנן פלוסר והאב דוד נויהאוז.

כל ההרצאות מהאירוע ביוטיוב של המכון.
"הנוצרי משורר ציון" – ספר לזכרו של דיבואה, ראה אור בהוצאת מכון ון ליר והוצאת הקיבוץ המאוחד.

פרטים נוספים על הגשת המועמדות – קול קורא: פרס ע"ש האב פרופ' מרסל-ז'אק דיבואה.
התאריך האחרון להגשת המועמדות: 9 באפריל 2021.

הצטרפות לרשימת התפוצה