שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִיעָנוּ ל"הזמן הזה"

דניאל יונס | 18.07.2020 | צילום: מערכת האתר

בסוף מאי 2020, ערב חג השבועות – לאחר כשנתיים שבהן שימש הזמן הזה במה מקוונת לדיון ציבורי רעיוני – יצא לאור גיליון מודפס ראשון שלו. גיליון כתב העת הופץ חינם לכל מנויי הארץ יחד עם גיליון החג של העיתון, ובנוסף הוצבו עותקים שלו במספר מוקדים ברחבי הארץ – גם הם לחלוקה חינם. הפצה רחבה זו נעשתה מתוך תפיסה כי יש ציבור רחב המתעניין בדיונים מעמיקים ומורכבים על הסוגיות שמעצבות את חיינו.

הזמן הזה הוא כתב עת מבית מכון ון ליר המפרסם מאמרים ומסות רחבי יריעה בנושאים פוליטיים, חברתיים, תרבותיים ומדעיים-טכנולוגיים מאת חוקרים וכותבים מובילים מהארץ ומהעולם. כתב העת מבקש להציע חשיבה מחודשת על סוגיות מרכזיות שנמצאות, או ראוי שיימצאו, על סדר היום הציבורי והאינטלקטואלי בישראל ומחוצה לה. הגיליון המודפס הראשון כולל מאמרים העוסקים בשאלת ייצור הכסף, משבר האקלים, עליית השיח הלאומני בישראל, האידיאולוגיה השמרנית והפופוליזם, ניתוח היסטורי של הספרות הישראלית ופרויקט ריצוף הגנום האנושי.

בריאיון שנערך עם עורך כתב העת, אסף שטול-טראורינג, ב"כאן תרבות" (27.05.2020, החל מדקה 16:13), טען שטול-טראורינג כי חסר כיום בישראל מרחב לכתיבת מסות ומאמרים מעמיקים ורחבי יריעה – מרחב החיוני לדיון ציבורי ומעמיק שלא קיים כיום במידה מספקת באקדמיה, לא בעיתונות ובטח שלא ברשתות החברתיות. כתב העת הזמן הזה בא לענות על הצורך הזה.

ניתן למצוא את הגיליון המודפס בחנויות ספרים ברחבי ישראל ללא תשלום. כמו כן, מאמרי הגיליון זמינים לקריאה באתר כתב העת. קריאה מהנה!

הצטרפות לרשימת התפוצה