זרמים בחינוך - בין פיצול, קהילה וממלכתיות
הפודקאסט ״יריב ראוי״, פרק 15
דיון |
מאחורי החלוקה הרשמית של מערכת החינוך לארבעה זרמים – ממלכתי, ממלכתי־דתי, חרדי ולא־יהודי – מסתתרת תמונה מורכבת בהרבה: תתי־זרמים, מוסדות ייחודיים, פערים אידיאולוגיים ואין־ספור שאלות על זהות, שייכות וסולידריות אזרחית. בפרק זה של "יריב ראוי" נפגשו ד"ר תמי הופמן, ראשת התכנית למדיניות חינוך לדמוקרטיה במכון הישראלי לדמוקרטיה, ורוחמה גבל־רדמן, אשת חינוך וראשת אולפנה, לשיחה כנה ומורכבת על משמעות הפיצול בחינוך: האם מדובר בחלוקה אידיאולוגית או בחלוקה פוליטית; מהו מקומה של הממלכתיות; והאם ייתכן חינוך בעל מכנה משותף בלי לוותר על ייחוד תרבותי ומקומי?השיחה נעה בין אתגרי השעה לשאלות העומק: מהם גבולות אחריותה של המדינה לעיצובה של זהות; מי הם הקולות שאינם שותפים לשיח הציבורי על חינוך ומדוע? בין הסכמות למחלוקות, הפרק מציע זווית ראייה רחבה על מערכת המעצבת לא רק ידע, אלא גם את החברה כולה.