פרופ' רות הכהן-פינצ'ובר

חבר הנאמנים מכון ון ליר בירושלים

רות הכהן-פינצ'ובר היא פרופסור בחוג למוזיקולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים, ראשת הקתדרה על שם ארתור רובינשטיין וזוכת פרס קינקלדי מטעם האגודה האמריקאית למוסיקולוגיה ופרס פולונסקי.

היא ילידת ירושלים, ובעלת תואר דוקטור במוזיקולוגיה מהאוניברסיטה העברית, שבה גם מונתה לחברת סגל ב-1993. באוניברסיטה היא כיהנה פעמיים כראשת החוג למוזיקולוגיה, עמדה בראש התוכנית לדוקטורנטים מצטיינים במדעי הרוח ובראש בית הספר לאמנויות, והייתה חברה בוועד הפועל של האוניברסיטה. עמדה בראש תוכנית עמיתי מרטין בובר במדעי הרוח והחברה בשנים 2014--2017. היא שהתה כחוקרת אורחת בכמה אוניברסיטאות ומכונים, לרבות המכון למחקר מתקדם בברלין, קולג' סנט ג'ון באוקספורד, במכון ללימודים מתקדמים בפרינסטון, בקרן רוקפלר בבֶּלַג'יוֹ, ובראון ודיוק (צפון קרוליינה).

פרופ' הכהן-פינצ'ובר כתבה ספרים ומאמרים המבקשים להאיר על תפקידה של המוזיקה בעיצוב ושיקוף של תהליכים והקשרים תרבותיים ופוליטיים רחבים. עמדות המוצא למחקריה הן היסטורית, אסתטית וסמיוטית; גישתה הפרשנית היא השוואתית, ובוחנת את מושאי מחקר תוך התייחסות לדת, לחילון ולמגמות רעיוניות ותרבותיות. בין פרסומיה האחרונים: עלילת הרעש נגד היהודים (The Music Libel Against the Jews , הוצאת אוניברסיטת ייל, 2011), שבו היא מראה כיצד הנחות אסתטיות-תיאולוגיות הגדירו את התרבות האירופית ואת מגמותיה האתיות והפוליטיות הפנימיות; להלחין כוח, לשיר חירות: קשרים וגילויים בין מוזיקה לפוליטיקה במערב (הוצאת מכון ון-ליר והקיבוץ המאוחד, 2017), יחד עם ירון אזרחי. כיהנה בכמה מועצות ציבוריות ואקדמיות בישראל ובעולם, ביניהן התזמורת הסימפונית ירושלים והמכון הפוליפוני בנצרת.

הצטרפות לרשימת התפוצה