כנס הפוסטקפיטליזם הראשון בישראל

ד"ר שני בר-טוביה | 15.08.2021 | צילום: Unsplash

כנס הפוסטקפיטליזם הראשון בישראל

בחודש אפריל 2021 קיים מכון ון ליר את הכנס הראשון בישראל שהוקדש לפוסטקפיטליזם. הכנס, שנמשך יומיים, היה ייחודי לא רק בשל עיסוקו הממוקד בחשיבה ובעשייה פוסטקפיטליסטית, אלא גם בשל מגוון המשתתפות והמשתתפים שהוא כינס יחד ומגוון הזוויות שמהן הנושא נבחן.

ביומו הראשון של הכנס התארח פרופ' יאניס ורופקיס, לשעבר שר האוצר של יוון. בהרצאתו הציג ורופקיס את עמדתו לגבי המשבר הנוכחי ולגבי האפשרות של עתידים פוסטקפיטליסטיים. לחצו לצפייה באירוע ובהרצאה.

בפאנלים השונים השתתפו, מלבד חברי צוות המחקר "פוסטקפיטליזם" במכון ון ליר, גם אנשי ונשות אקדמיה, תקשורת, תרבות, תעשייה, המגזר הציבורי והחברה האזרחית. ביניהם אפשר למצוא עובד בחברת מובילאיי, בכירה בביטוח הלאומי, מנכ"ל "רבנים לזכויות אדם", יזם בלוקצ'יין, סופרת מדע בדיוני, עיתונאים ועיתונאיות בהארץ ובדה מרקר, חברות וחברים בקיבוצים עירוניים ובקואופרטיבים שונים ועוד רבות ורבים.

הפאנלים בכנס הפוסטקפיטליזם עסקו במגוון היבטים של ביקורת הסדר הקפיטליסטי הקיים ושל חלופות פוסטקפיטליסטיות לסדר הזה. בין היתר נדונו המצוי והרצוי באמנות, בתרבות, בתקשורת, בטכנולוגיה, בתחבורה, בחקלאות, במזון, באדריכלות, בהתארגנות הקהילתית, בחינוך, במערכת הפיננסית וביחסי מרכז–פריפריה.

לצפייה בהרצאות מתוך הכנס, לפי סדרן בתוכנייה:

הצטרפות לרשימת התפוצה