לימודי מוגבלוּת: אתגרים וסוגיות

רוני הולר
גיליון 50 ב' | חורף 2018
article icon

בעשורים האחרונים הלך והתפתח שדה המחקר של לימודי המוגבלות, המנתח באופן ביקורתי את היבטיה החברתיים של תופעת המוגבלות, מפתח תיאוריות חברתיות על תהליכי הבניית המוגבלות, ומשמש כר פורה לדיונים תיאורטיים ואידיאולוגיים בשורה של סוגיות. המאמר הנוכחי מציג שתי גישות מרכזיות – המטריאליסטית והתרבותית – ודן בסוגיות שעמדו לאורך השנים במוקד לימודי המוגבלות: מקומו של הגוף בחוויית המוגבלות, זהותם של אנשים עם מוגבלויות, ואופני ההצטלבות של קטגוריית המוגבלות עם קטגוריות חברתיות אחרות. כמו כן, המאמר בוחן את מעמדו של השדה בישראל, את התגבשותו, מאפייניו המוסדיים, סדר היום של חוקריו והאתגרים העומדים לפתחם.

https://doi.org/10.70959/tac.50b.2018.475492

מאמרים נוספים מגיליון זה

פתח דבר
איתן בר-יוסף
גיליון 50 ב' | חורף 2018
article icon
פוסטהומניזם: פרומתיאוס ונקמת הדקונסטרוקציה
כרמל וייסמן
גיליון 50 ב' | חורף 2018
article icon

הצטרפות לרשימת התפוצה