תיק עבודות – "אני הכלב שתמיד היה פה": על שלוש עבודות וידאו וציור אחד של גויה

גלעד רייך
גיליון 51 | חורף 2019
article icon

תיק העבודות מציע מבט נוסף על טשטוש הגבולות בין החייתי לאנושי דרך התמקדות בשלוש עבודות וידאו עכשוויות שעוסקות בחייהם של כלבים המשוטטים בלהקות באזורי חיץ אמנותיים ואתולוגיים שהם גם אזורי סף אורבניים ופוליטיים: אניקה אריקסון השוודית מדובבת כלבים נטושים בפאתי איסטנבול בתקופת הפגנות הענק, שכוונו, בין היתר, נגד הפיתוח המואץ והמושחת של הכרך; וים קטריז הבלגי מתעד כלבי פרא במדבריות של כווית שסועת המלחמות והניצול התעשייתי; איתי מרום הישראלי עוקב אחרי הכלבים שחיים בשטח ההפקר נטול הגבולות ורווי האלימות שבין חברון הפלסטינית לקריית ארבע היהודית. לטענת רייך, שלושתם ממקדים את מבטנו בחברו הטוב ביותר של האדם ובאופן שבו הוא עצמו מביט באדם, על מנת לחשוף את העבר המשותף הפראי והאלים שלנו, שמעולם לא הפסיק לארוב לנו מתחת למדרכות הערים ומאחורי האילוף והביות.

https://doi.org/10.70959/tac.51.2019.165171

מאמרים נוספים מגיליון זה

תחת כפות הנמר (עם נחום גוטמן)
איתן בר-יוסף
גיליון 51 | חורף 2019
article icon
לכך נוצרת: על יהודים ובעלי חיים
מירה בלברג
גיליון 51 | חורף 2019
article icon

הצטרפות לרשימת התפוצה