אדם וסביבה (באנגלית עם תרגום לעברית)

פרשת המים - הפורום

לסדרה >

יום שני | 15.06.20 | בשעה 20:30 עד 23:30

פאנל והקרנת סרט | 

המשבר הנוכחי יצר מבלי שהתכוונו לכך שינוי חיובי כלפי הטבע. אבל זה לא קרה מהסיבות הנכונות. כיצד אפשר בכל זאת לחשוב מחדש על הקשר בין בני האדם לטבע ולהפחית את ההרס שלו גם אחרי שנצא מהמשבר? ג'ניפר מורגן, מנכ"לית גרינפיס העולמי, ורוג'ר האלם, מייסד תנועת "המרד בהכחדה", בשיחה עם נטע אחיטוב, כתבת ועורכת בעיתון "הארץ".

לאחר השיחה יוקרן הסרט פרשת המים,  ארה"ב, 2019, במאי: טוד היינס, שחקנים: מארק רופאלו, אן האת'ווי

בשנת 1998 נכנס אל משרדו של עורך הדין רוברט בילוט, חקלאי מעיירה במערב וירג'ניה ומתלונן על עדר הפרות שמתחסל ועל הבריאות המדרדת שלו עצמו. בילוט יוצא לחקור ומגלה כי חברת דופונט, שמפעליה באזור, משתמשת במשך שנים בחומרים מסרטנים. כאן מתחיל מאבק שנמשך כמעט שני עשורים ומוביל את בילוט לעימות עם משפחתו ותושבי העיירה. טוד היינס מוכר כבמאי של סרטים אמנותיים, אבל כאן הוא רותם את הכשרון שלו לטובת דרמה מעולה שיש בה מימד אנושי וחברתי גם יחד. (126 דקות. אנגלית, תרגום לעברית).

סרט נוסף בסדרה הסביבתית הוא הפורום, גרמניה/שוויץ, 2019, בימוי: מרקוס ווטר.

זה חמישה עשורים מתכנס מדי ינואר בעיירה דאבוס שבשוויץ "הפורום הכלכלי העולמי", פסטיבל של מילארדרים, מנכ"לים וראשי מדינות. בשנתיים האחרונות תיעד הבמאי מרקוס ווטר את אחורי הקלעים של הפורום ובעיקר את מייסדו, קלאוס שוואב בן ה-80. שוואב מונע מתוך אמונה כנה כי המפגש בין המגזר הציבורי לפרטי צריך לפעול לטובת הכלל, והוא ואנשיו פועלים באופן מעורר הערצה כדי לתמוך בחיבורים שכאלו. ווטר מתעד זאת, ובעיקר מצליח ללכוד את המימד האנושי והפוליטי של הפורום. זהו דיוקן מסקרן, חכם ומורכב של אחד ממסדרונות השררה ההומים בעולם. (90 דקות. גרמנית ואנגלית, תרגום לעברית).

אדם וסביבה >

היום שאחרי?

סינמטק ירושלים בשיתוף קרן ון ליר העולמית, מכון ון ליר בירושלים, קרן ברנרד ון ליר ו"הארץ"

בפרויקט מקוון מיוחד בצפייה חופשית

שבוע של מיטב הסרטים והתוכניות בהשתתפות מומחים מרחבי העולם וישראל ועיתונאי "הארץ", כשבמרכזם השאלה מה יהיה ב"יום שאחרי" (הקורונה) וכיצד המגפה תשנה את חיינו בתחומים שונים

המגפה הגלובלית חוללה משבר חסר תקדים, אבל גם תמורות שונות בתחומים של מנהיגות, כלכלה, חיי המשפחה ועולם העבודה. חרף אי-הוודאות, אנשים מתחומים פוליטיים וחברתיים שונים רואים במשבר הנוכחי גם הזדמנות לתקן דפוסים נושנים לא מאוזנים ולהחדיר רעיונות חדשים.

סינמטק ירושלים, בשיתוף קרן ון ליר, מכון ון ליר בירושלים, קרן ברנרד ון ליר ו"הארץ" מציגים אופנים מגוונים לדמיין סיפור חדש, אחר, כזה שיצית את הדמיון ויוביל לשינוי, לשיתופי פעולה חדשים ולעתיד שלא היה ניתן להעלות על הדעת רק לפני מספר חודשים.

בסדרת תוכניות מיוחדת שתעלה לשידור מקוון במשך שבוע, נציג פאנלים עם אינטלקטואלים ואנשי מקצוע מובילים בתחומים שונים מרחבי העולם ונציע לצפייה סרטים עכשוויים המתמקדים בחמישה נושאים מרכזיים שהמגפה הביאה לקדמת הבמה: כלכלה, אדם וסביבה, הגירה, מנהיגות בשעת משבר וחיי המשפחה, ונדון בנרטיבים אלטרנטיביים המתהווים בחמשת התחומים הללו.

בין התאריכים 14-19.6.20 יעלו באתרים ובדפי הפייסבוק של "הארץ" (www.haaretz.co.il), סינמטק ירושלים (www.jer-cin.org.il) ומכון ון ליר בירושלים (https://www.vanleer.org.il) תוכניות יומיות הכוללות פאנל דוברים וסרטים רלוונטיים. כל יום יוקדש להיבט אחר של השלכות מגפת הקורונה על תחומי חיים שונים.

הפאנלים (באנגלית) והסרטים ילוו בתרגום לעברית. התכנים יהיו פתוחים לצפייה לציבור הרחב.

בהשתתפות

הצטרפות לרשימת התפוצה