הכלכלה בעקבות המגיפה

קפיטל במאה ה21 - נפילה אימפריית הכסף

לסדרה >

יום ראשון | 14.06.20 | בשעה 20:30 עד 23:30

פאנל והקרנת סרט | 

נגיף הקורונה פתח חלון לבחון את המתחים בין צמיחה כלכלית לבין ערכים כמו שוויון, בריאות האדם והסביבה. כיצד ניתן לשפר את המערכות הכלכליות של מדינות וגם את המערכת הגלובלית כך שיפגעו פחות בבריאות האדם ובסביבה? יאניס וארופאקיס, שר האוצר לשעבר של יוון, בשיחה עם איתן אבריאל, עורך מגזין The Marker וממייסדי האתר.

לאחר השיחה עם השתיים יוקרן בטרום בכורה הסרט "מאיטליה באהבה" איטליה, 2019, במאי: ג'יאני די גרגוריו. שחקנים: די גרגוריו, ג'ורג'יו קולנלי, אניו פנטסטיקיני

שלושה פנסיונרים מרומא מחליטים שעם הקצבה הזעומה הם חייבים למצוא מקום אחר לבלות בו את שנותיהם האחרונות. למזלם, יש מומחה שהמציא סרגל למדינות העולם: יציבות, אקלים, יוקר המחיה וכו'. בעודם מתלבטים בין קובה, סופיה או באלי הם ממשיכים לשבת במסעדות רומא, ולפגוש את המציאות האיטלקית על כל צדדיה. כמו ב"ארוחות אמצע אוגוסט" כאן מציע ג'יאני די גרגוריו את המבט הייחודי שלו, ואת הביקורת על מצבם של קשישי איטליה ועל משבר הפליטים, הוא עוטף בסלחנות וחיוך אוהב. בקיצור, טיול קטן ומהנה לרומא. (92 דקות. איטלקית, תרגום לעברית ואנגלית). באדיבות קולנוע חדש.

הכלכלה בעקבות המגיפה >

היום שאחרי?

סינמטק ירושלים בשיתוף קרן ון ליר העולמית, מכון ון ליר בירושלים, קרן ברנרד ון ליר ו"הארץ"

בפרויקט מקוון מיוחד בצפייה חופשית

שבוע של מיטב הסרטים והתוכניות בהשתתפות מומחים מרחבי העולם וישראל ועיתונאי "הארץ", כשבמרכזם השאלה מה יהיה ב"יום שאחרי" (הקורונה) וכיצד המגפה תשנה את חיינו בתחומים שונים

המגפה הגלובלית חוללה משבר חסר תקדים, אבל גם תמורות שונות בתחומים של מנהיגות, כלכלה, חיי המשפחה ועולם העבודה. חרף אי-הוודאות, אנשים מתחומים פוליטיים וחברתיים שונים רואים במשבר הנוכחי גם הזדמנות לתקן דפוסים נושנים לא מאוזנים ולהחדיר רעיונות חדשים.

סינמטק ירושלים, בשיתוף קרן ון ליר, מכון ון ליר בירושלים, קרן ברנרד ון ליר ו"הארץ" מציגים אופנים מגוונים לדמיין סיפור חדש, אחר, כזה שיצית את הדמיון ויוביל לשינוי, לשיתופי פעולה חדשים ולעתיד שלא היה ניתן להעלות על הדעת רק לפני מספר חודשים.

בסדרת תוכניות מיוחדת שתעלה לשידור מקוון במשך שבוע, נציג פאנלים עם אינטלקטואלים ואנשי מקצוע מובילים בתחומים שונים מרחבי העולם ונציע לצפייה סרטים עכשוויים המתמקדים בחמישה נושאים מרכזיים שהמגפה הביאה לקדמת הבמה: כלכלה, אדם וסביבה, הגירה, מנהיגות בשעת משבר וחיי המשפחה, ונדון בנרטיבים אלטרנטיביים המתהווים בחמשת התחומים הללו.

בין התאריכים 14-19.6.20 יעלו באתרים ובדפי הפייסבוק של "הארץ" (www.haaretz.co.il), סינמטק ירושלים (www.jer-cin.org.il) ומכון ון ליר בירושלים (https://www.vanleer.org.il) תוכניות יומיות הכוללות פאנל דוברים וסרטים רלוונטיים. כל יום יוקדש להיבט אחר של השלכות מגפת הקורונה על תחומי חיים שונים.

הפאנלים (באנגלית) והסרטים ילוו בתרגום לעברית. התכנים יהיו פתוחים לצפייה לציבור הרחב.

בהשתתפות

הצטרפות לרשימת התפוצה