ד"ר לימור יהודה

עמיתת מחקר בכירה, ומובילת פרויקט ״שלום מבוסס שותפות"

ד״ר לימור יהודה היא עמיתת מחקר בכירה ומובילת פרויקט ״שלום מבוסס שותפות״ במכון ון ליר בירושלים; משפטנית החוקרת סכסוכים ותהליכי שלום במבט השוואתי, תיאורטי ורב-תחומי, תוך התמקדות במקרה הישראלי-פלסטיני. למדה את כל התארים בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים. מרצה בתחומים של צדק מעברי, דמוקרטיה ורב-תרבותיות בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית.

במחקרה הנוכחי ד"ר יהודה בוחנת תהליכי מעבר מסכסוך לשלום, תוך התמקדות במקרה הישראלי-פלסטיני. ספרה שוויון קולקטיבי —  דמוקרטיה וזכויות אדם בסכסוכים אתנו-לאומיים (2023) יצא לאחרונה בהוצאת קיימברידג׳.

ד"ר יהודה היא עמיתת מחקר במרכז מינרבה לשלטון החוק במצבי קיצון באוניברסיטת חיפה, ומאז שנת 2021 היא מובילה במשותף עם ד״ר אמיר פאח׳ורי ופרופ׳ אורן יפתחאל את קבוצת החשיבה ״שלום ישראלי-פלסטיני מבוסס שותפות״ במכון ון ליר בירושלים.

בנוסף לפעילותה האקדמית, לימור היא מהמייסדות של תנועת "ארץ לכולם" – שתי מדינות, מולדת אחת, ויו״ר-משותף של הוועד המנהל של התנועה. בעבר הייתה עוזרת משפטית בבית המשפט העליון, עוזרת של ועדת החקירה הממלכתית שהוקמה לאחר אסון ורסאי, ועו״ד ומנהלת המחלקה לזכויות אדם בשטחים הכבושים באגודה לזכויות האזרח בישראל.

הצטרפות לרשימת התפוצה